Un acercamiento a los movimientos de renovación pedagógica, a partir de las rupturas epistemológicas de los nuevos movimientos sociales

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

8 Citas (Scopus)

Resumen

The aim of this essay is to make a reflective exercise about the epistemological implications that the appearance of the New Social Movements (NSM) has had on the Movements of Pedagogic Renewal (MPR). It will be of particular interest to establish how these new perspectives on theoretical and conceptual social movements allow us to think of an educational discourse, intimately linked to processes of identity y cultural formation. The goal is to articulate the conceptual principles of the NMS with the MPR, so to establish the real feasibility to cope with a new socio-educational alternative.

Título traducido de la contribuciónAn approach to the movements of pedagogic renewal seen from the epistemological breakup of the new social movements
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)255-267
Número de páginas13
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen37
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2011

Palabras clave

  • Culture
  • Education
  • Identity
  • Power
  • Social subject

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Un acercamiento a los movimientos de renovación pedagógica, a partir de las rupturas epistemológicas de los nuevos movimientos sociales'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto