The Effect Of Cultural Differences On The Development Of Trust And Commitment In International Agency Relationships: Some Propositions

Constanza Bianchi, Peggy Cunningham, Shirley Taylor

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulorevisión exhaustiva

Resumen

This study examines the impact of cultural differences of exchange partners on the formation of international agency relationships. A model including dimensions of cultural differences is developed and propositions outlining their impact on the formation of trust and commitment are formulated.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaDevelopments in Marketing Science
Subtítulo de la publicación alojadaProceedings of the Academy of Marketing Science
EditorialSpringer Nature
Páginas73-79
Número de páginas7
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Serie de la publicación

NombreDevelopments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
ISSN (versión impresa)2363-6165
ISSN (versión digital)2363-6173

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'The Effect Of Cultural Differences On The Development Of Trust And Commitment In International Agency Relationships: Some Propositions'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto