Teoría y práctica de un mentiroso: permiso para vivir (antimemorias) de a. Bryce echenique

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The autobiographical text Permiso para vivir (antimemorias) (1993), from the peruvian novelist Alfredo Bryce Echenique constitutes a questioning of the autobiographical writing as a mean to access a truth. From there it is necessary to transparency the theory that's implicit on the title Anti-Memoirs. For that purpose intertextual references are taken from the work of André Maulraux and Oscar Wild. From this operation comes the concepts of «artistic lie» and «exaggeration». On a second moment, and in light of this theory, an intent of judgement is put on the practicity of the text itself. Task that will reveal the paradoxs that underlie this Antimemoirs: The game of showing and hiding, the truth and the lie.

Título traducido de la contribuciónTheory and practice of a liar: Permiso para vivir (antimemorias) of a. Bryce echenique
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)31-45
Número de páginas15
PublicaciónLiteratura y Linguistica
N.º35
DOI
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Anti-memoirs.
  • Autobiography
  • Bryce Echenique
  • Memoirs

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Teoría y práctica de un mentiroso: permiso para vivir (antimemorias) de a. Bryce echenique'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto