¿Son bots? Automatización en redes sociales durante las elecciones presidenciales de Chile 2017

Luis E. Santana, Gonzalo Huerta Cánepa

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

19 Citas (Scopus)

Resumen

This research sought for automated strategies of creation or diffusion of electoral propaganda in social media during Chile's 2017 presidential campaign. We collected and analyzed almost 2 million tweets that utilized election hashtags or were linked to one of the candidates or their campaigns; we also collected and analyzed 2,927 official Facebook posts ofthe candidates and453,668 comments. While on Facebook the behavior was relatively normal, we discovered that on Twitter there were digital brigades who act autonomously in astroturfing campaigning during the first round of the election.

Título traducido de la contribuciónAre they bots? Social media automation during Chile's 2017 presidential campaign
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)61-77
Número de páginas17
PublicaciónCuadernos.info
N.º44
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Bots
  • Democracy
  • Elections
  • Propaganda
  • Social media

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Son bots? Automatización en redes sociales durante las elecciones presidenciales de Chile 2017'. En conjunto forman una huella única.

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