Metodología para validar un instrumento de evaluación por competencias en estudiantes de psicología

Ana Rosenbluth, Claudia Cruzat-Mandich, María Luisa Ugarte

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

16 Citas (Scopus)

Resumen

This paper presents a methodology to validate an instrument for the assessment of competencies associated to a psychology students' profile. Using a quantitative non- experimental- correlational design, with the participation of the school of psychology faculty, a tool was developed based on a group of selected competencies. The validation process was conducted by applying the instrument to second year psychology students. Results demonstrate its validity and contribute to the research on the development and validation of instruments designed to determine whether teaching - learning strategies are achieving the proposed competencies in students' education.

Título traducido de la contribuciónMethodology to validate a competencies assessment tool for psychology students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)303-314
Número de páginas12
PublicaciónUniversitas Psychologica
Volumen15
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2016

Palabras clave

  • Competencies
  • Instrument
  • Psychology formation
  • Undergraduate education
  • Validation

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Metodología para validar un instrumento de evaluación por competencias en estudiantes de psicología'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto