Matching espacial para georreferenciar datos de encuestas de hogar

Mónica Navarrete, Patricio Aroca, Jorge Bernal

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This paper develops a methodology using business intelligence (data warehouse) and OLAP tools (Online Analytical Processing) to match individuals from a household survey data to a census one. In order to geo-reference the household data, the method takes advantage of the geographical information of the census. Using the 2003 Household Survey and the 2002 Chilean Census of Population and Housing, the average household income is projected to intra-municipality levels and the results are compared to Elbers et al. (2003) methodology. The results show that the proposed methodology allows for taking into account and display the impact of intra-municipality heterogeneity and the spatial interaction among the spatial units.

Título traducido de la contribuciónSpatial matching for georeferencing data of household surveys
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)53-80
Número de páginas28
PublicaciónEstudios de Economia
Volumen44
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2017

Palabras clave

  • Business intelligence
  • Household income
  • Household surveys
  • Small areas estimation
  • Spatial matching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Matching espacial para georreferenciar datos de encuestas de hogar'. En conjunto forman una huella única.

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