Leer es mirar: Imagen, percepciones y lenguaje en la poesía de Germán Carrasco

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This essay analyses some poems by the Chilean author Germán Carrasco, in order to explore the consequences of the presence of cinematic visuality in his poetry. The study addresses the aesthetic response in a reading conceived as a multisensorial and bodily experience, as well as the link between language and perceptual reality. The analysis is grounded in the recent theory of multisensoriality in movie studies and in classic authors such as Merleau-Ponty and Lyotard, and it helps understand the evolution of the author’s poetic in his first epoch, since it spans through his books La insidia del sol sobre las cosas, Calas, Clavados.

Título traducido de la contribuciónWhen reading is watching: Image, perception and language in GermÁn Carrasco’s poetry
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)67-81
Número de páginas15
PublicaciónActa Literaria
Volumen2017
N.º54
DOI
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Aesthetic response
  • Germán Carrasco
  • Merleau-Ponty
  • Poetic language
  • Poetry and multisensoriality

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Leer es mirar: Imagen, percepciones y lenguaje en la poesía de Germán Carrasco'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto