Is Online Sharing and Word of Mouth More Prevalent Among Collectivist Consumers?

Todd Pezzuti, James M. Leonhardt

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulorevisión exhaustiva

Resumen

The growing importance of user-generated content in the form of online sharing and word of mouth (eWOM) is widely recognized among marketing scholars and practitioners. The present research examines how the cultural dimension of collectivism influences consumer sharing and eWOM on social networking sites (e.g., Facebook). The results provide initial evidence of a positive relationship between collectivism and eWOM and inform practitioners on how to increase consumer sharing and eWOM on social networking sites.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaDevelopments in Marketing Science
Subtítulo de la publicación alojadaProceedings of the Academy of Marketing Science
EditorialSpringer Nature
Páginas177-187
Número de páginas11
DOI
EstadoPublicada - 2018
Publicado de forma externa

Serie de la publicación

NombreDevelopments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
ISSN (versión impresa)2363-6165
ISSN (versión digital)2363-6173

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Is Online Sharing and Word of Mouth More Prevalent Among Collectivist Consumers?'. En conjunto forman una huella única.

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