Fotos y voces en la ciudad. La marginalidad en la poesia Chilena del 2000 desde una perspectiva intermedial

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This essay aims at exploring from an intermedial perspective Compro fierro (2007) by Juan Carreño, and Gran Avenida (2004) y Aire quemado (2009) by Gladys González, poetry works about urban marginality. With the help of concepts such as legend, voyeurism, and collective assemblage of enunciation, and of the analogy with social networks and other uses of internet, relation between poetic word and other arts will be studied; i.e. photography and film still in relation to Gladys González, audio record and video-documentary in relation to Juan Carreño. The marginal topography that these two poets create enhance the role of citizens' body and voice, invoking the weaving of a weft of meaning and perceptions in which the reader participate.

Título traducido de la contribuciónPictures and voices in the city. An intermedial perspective on marginality in the chilean poetry of the 2000s
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)159-178
Número de páginas20
PublicaciónLiteratura y Linguistica
N.º32
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Gladys González
  • Intermediality
  • Juan Carreño
  • Marginality
  • Poetry

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Fotos y voces en la ciudad. La marginalidad en la poesia Chilena del 2000 desde una perspectiva intermedial'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto