Activismo artístico en Semi Ya (2000) de Cecilia Vicuña: Hacia una descolonización de los saberes y la naturaleza

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

In this article, I analyze how the artistic activism of the poet and visual artist, Cecilia Vicuña, is constructed in her most well-known project on seeds, Semi ya. In light of its hybrid materiality and ecological vocation, I propose there is an alternative botany developed in this work that promotes the decolonization of nature, and specifically of seeds, through epistemic decolonization and the defense of the plurality of knowledge. Relationships are also established between Vicuna’s work and the community approach of trafkintü, an ancestral Mapuche and rural practice where seeds are traded freely.

Título traducido de la contribuciónArtistic activism in Semi YA (2000) by Cecilia vicuña: Towards a decolonization of knowledge and nature
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)11-27
Número de páginas17
PublicaciónTaller de Letras
N.º65
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Artist activism
  • Descolonization
  • Nature
  • Seeds

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Activismo artístico en Semi Ya (2000) de Cecilia Vicuña: Hacia una descolonización de los saberes y la naturaleza'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto